top of page

נתקשר אליך בקרוב

  • תמונת הסופר/תjulienencaoua

עיסוי בורטיגו צווארי

עודכן: 27 במרץ 2023

מקובל לשמוע שעיסוי יכול להרגיע או אפילו לעצור סחרחורות, אבל מתי זה במציאות? גורמים לסחרחורת: כפי שאאפשר לקרוא בבלוג שלנו, לסחרחורת יש מקורות שונים. חלקם ממקור קרדיולוגי (לחץ דם), אחרים נוירולוגיים או אפילו וסטיבולריים . אבל מה זה ורטיגו?


הגדרה של ורטיגו:

ורטיגו הוא תחושה שגויה של סיבוב של הנוף(מקור) . לפיכך מונח זה אינו מתאים לתחושות סחרחורות, כלומר לרשמים של התנדנדות, אובדן שיווי משקל וכו'. עיסוי אינו מרפא או מטפל בורטיגו, אבל, האם הוא יכול להיות יעיל בטיפול בסחרחורת.

לאישה יש עיסוי בצוואר שלה על ידי הפיזיותרפיסט שלה בגלל שהיא מסוחררת


מה שאתם צריכים לדעת

לא כל המדענים מסכימים על קיומו של ורטיגו צווארי.

אם קיים ורטיגו צווארי, הסימפטומים הם רושם של ריחוף והתנדנדות של הגוף.

ורטיגו צווארי מטופל כמו כאבי צוואר.

פיזיותרפיה ומשככי כאבים הם הטיפולים מספר 1.




מדוע עיסוי יכול להיות יעיל בסחרחורת?

חישני שרירים

חישני שרירים הנמצאים בשרירי ובגידי הצוור מודיעים למוח על מיקום הגוף ותורמים לשמירה על שיווי המשקל.(מקור) כיום הנתונים המדעיים אינם מסכימים בנושא זה. יש הסבורים שסחרחורת צוואר הרחם קיימת ומהווה את רוב הסחרחורת ואחרים מאמינים שוורטיגו צוואר הרחם אינו קיים.


מה אתם חושבים ?

להלן ניסוי שבוצע בארנבות, חתולים וקופים ובבני אדם. המדענים הרדימו את החלק התת-אוקסיפיטלי הימני של החיה (החלק העליון של הצוואר). החיות כולן הציגו בעיות קואורדינציה וכן ניסטגמוס (תנועת עיניים במהלך ורטיגו). בבני אדם אין ניסטגמוס אלא תחושת ריחוף וירידה בטונוס השרירים וכן איבוד שיווי משקל.


עיסוי בורטיגו צווארי

למרות חוויות אלו, הדעות חלוקות. אכן לחלק מהאנשים יש ורטיגו שיהיה ורטיגו צווארי ללא כאבי צוואר ואחרים אינם מעוררים ורטיגו בזמן שיש להם כאבי צוואר עזים. אבל כל המדענים מסכימים שאם קיים ורטיגו צווארי , יש להתייחס אליו כמו כאבי צוואר קלאסיים. העיסוים והטיפולים הרגילים של פיזיותרפיה, כירופרקטיקה וכו' מתאימים באופן מושלם לסחרחורות.



מקורות:

32 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page